Opravy chyb expedic je třeba řešit tak, aby ve výkazech dodávek pro oddělení DD nefigurovaly zbytečné informace, které účetním v DD resp. příbuzným klientů DD komplikují získat jasný přehled o dodaném zboží a jeho vyúčtování.
Z tohoto důvodu je nežádoucí do výkazů pro DD zahrnovat chybné (opravované) výdeje i jejich storna.
!! Ve výkazech pro DD by měly být pouze správné expedice, všechno ostatní je třeba odstranit.
Pokud dojde při expedici k chybě je třeba postupovat následovně
1/ Vyjmutí opravované expedice z expedic pro DD Vyjmutí expedice doporučujeme provést před provedením kroku 2 (storno expedice).
Důvod: Po provedení kroku 2. není ani původní chybná expedice ani vzniklé storno přiřazeno k DD a není třeba je ve vztahu k DD dále řešit.
Doporučení: Doporučujeme stornovat vždy celou expedici, protože pak ve výkazech nevznikají situace, kterým konečný příjemce (klient DD, rodinní příslušníci) přesně nerozumějí a mohly by vést ke zbytečnému dotazování nebo nejasnostem.
Provedení: Vyjmutí expedice se provádí v agendě Výdejky přes pokladnu v agendě Výdej zboží poklepáním na ikonu šipky a volbou Zrušit odběratele i OZ v zobrazeném menu.
.png)
2/ Provést úplné storno chybné expedice V agendě Výdejky přes pokladnu v agendě Výdej zboží volbou Storno dokladu Alt+F8 stornovat celou expedici. Doporučujeme stornovat vždy celou expedici.
Pozor na typ úhrady !! Storno expedice by po provedení mělo mít nastavený stejný typ úhrady. V případě Pohledávky a Hotovosti ho RX nastavuje podle původní expedice.
3/ Expedici vydat znovu a správně
Doporučení: Dávat si pozor :-)
..
|