| 
                   
                
                  
                    
                      | 
                         Postupy při chybách při odeslání objednávky 
                        a při zpracování defektního listu 
                       | 
                      
                         6010 
                       | 
                     
                   
                 
                  
                Při elektronickém objednávání mohou nastat situace, kdy nedošlo ke správnému odeslání objednávky, doručení defektního listu, apod. a kdy nesprávná reakce na tento stav vede ke zbytečně komplikované nebo pracné opravě.  
                  
                1. Nebyl doručen defektní list 
                  
                Popis situace 
                Jedná se o situaci, kdy objednávka byla úspěšně odeslána, dodavatelem zpracována, dodavatel odeslal zpět defektní list, ale tento defektní list nebyl z nějakého důvodu doručen a zpracován v Radixu.  
                  
                Doporučené řešení pro nahodilý výpadek při doručení defektního listu 
                Situaci je nejlépe řešit okamžitým přerušením objednávací sekvence, zrušením celé objednávky u dodavatele prostřednictvím telefonu a opakováním odeslání.  
                Důvodem pro tento postup je to, že položky objednávky, které byly odeslány a k nimž nebyl doručen defekt jsou v rozpracované objednávce ponechány a stav zboží na cestě není navýšen. Pokud by nebyla objednávací sekvence přerušena, nepotvrzené položky budou odeslány k dalšímu dodavateli a mohlo by dojít k duplicitnímu objednání zboží. 
                  
                Doporučené řešení pro opakovaný výpadek při doručení defektního listu  
                Pokud není opakovaně doručen defektní list a při ověření u dodavatele je zjištěno, že objednávka opakovaně došla v pořádku, je nejlépe se domluvit s dodavatelem, že poslední objednávka je platná, telefonicky si odsouhlasit potvrzené položky a tyto položky potvrdit v rozpracované objednávce jako objednané telefonem. 
                  
                Upozornění 
                Není možné spoléhat na to, že se objednávka při opakovaném odeslání u dodavatele sama stornuje. Někteří dodavatelé deklarovali, že objednávka se stejným číslem ve stejném dni se ignoruje, ale tato funkčnost není u všech dodavatelů dostupná a spolehlivá, proto s ní Radix nepočítá.  
                Objednávací sekvence Radixu proto přiřazuje jednotlivým odesláním unikátní čísla, které se skládají z čísla objednávky 0002405-01, kdy prvních 6 čísel je pořadové číslo, 7.+8.číslo je rok, číslo za pomlčkou je pořadové číslo v rámci odesílací sekvence. V systému dodavatele se číslo objednávky zobrazuje právě v tomto formátu a je nutné se na něj odkazovat. 
                   
                2. Objednávku se nepodařilo odeslat  
                  
                Popis situace 
                Jedná se o situaci, kdy se objednávku nepodařilo odeslat z některého z následujících důvodů: 
                - spojení na internet není k dispozici 
                - transakční server www.e-lekarna.cz není dostupný, probíhá profylaktika, instalace 
                - objednávku se nepodařilo validovat 
                  
                Doporučené řešení 
                Situaci je nejlépe řešit okamžitým přerušením objednávací sekvence, telefonickým ověřením, zda objednávka nebyla doručena a případným zrušením celé objednávky. 
                Po zjištění a odstranění příčiny je možné opakovat odeslání. 
                  
                  
                Hlášení o chybovém stavu 
                Radix ohlašuje chybový stav následujícím dialogovým oknem, z něhož je možné zjistit číslo, pod kterým byla objednávka odeslána k dodavateli. Dialog zároveň umožňuje přerušit objednávací sekvenci. 
                  
                  
                Odstavení transakčního serveru www.e-lekarna.cz 
                Během provozu transakčního serveru může dojít k plánovanému nebo mimořádnému přerušení provozu. Plánovaná přerušení budou probíhat tak, aby se minimalizoval vliv na objednávání a uživatelé o nich budou informováni. 
                  
               |